söndag 16 september 2012

Svar på frågestunden (:

Var ju det där med att svara på frågorna med ja, som jag skulle gjort igår men blir idag istället ;)
 Var nämligen så att igår när jag vaknade så fixade jag till dreadsen som jag hade på beställning innan jag tänkte blogga, hur de blev kan ni se HÄR 
Men sen hörde Torro av sig och fråga om jag ville med på crousing i Alingsås, så hann inte med att svara på några frågor igår :)



Vad var det som fick dig att fastna för rockabilly stilen?
Ja bra fråga, nej men jag gillar kulturen och allt det gamla, sen började jag umgås mer med folk som lyssnar på rockbilly & psychobilly så det blev bara så, haha

Har du något drömjobb?
Yes, jag vill starta eget! Antingen en egen butik, salong eller ett 50-tals café.

Vart ser du dig om 5 år?Jag vill se att jag har ett eget företag då och bor någon annanstans än i min lilla lägenhet, kanske i ett litet rött hus på landet ;)

Har du något dröm resemål?
Jag vill resa till Egypten igen för att se pyramiderna och till USA, jag har rest ganska mycket redan i mitt liv så har redan hunnit se en hel del.

Vilken är din största inspirationskälla?Ja en till bra fråga! Från kändisar med rockabilly stil kanske, och en del vänner.

Har du några tatueringar?
Nej, än så länge är jag oskuld! (:

Hur länge har du haft denna stilen?
Hmm, runt 1,5 år kanske? Noll koll haha.

Vad är ditt favorit plagg?
Hmm, en svart pennkjol med hängslen och min leotopp tror jag.
Jag & lite av min leotopp ^^

Vad har du helst på dig när du ska göra stan en fredag?
En av mina svarta pennkjolar, mitt röda linne, leokoftan, klackskor & min röda kappa

Om du skulle tatuera dig idag, vad skulle du göra?Ett rött hjärta med änglavingar i nacken, jag vet lite fjortis, men det är den enda tatueringen jag är helt säker på att jag vill göra och inte skulle ånga

Vart och hur bor du?Jag bor i en 1,5 rums lägenhet som jag köpt på Hisingen, i Göteborg och där bor jag ensam
Jag har ett sovalkov så det är som ett litet sovrum och en inglasad balkong ^^

Favoritaffär?
Sivletto ;D

Favoritprogram på tv?
Hm, kollar sällan på tv men program som gått/går på tv ibland är Mad Men, Pan Am, Boardwalk Empire, Downton Abbey, Sex And The City, Desperate Housewifes.

Favoritband/favoritartist?
Hm, favoritiserar ingan band då jag har perioder och byter perioder väldigt ofta, men just nu lyssnar jag faktiskt mycket på Social Distortion och Emelda May.
Vilken / vilka äffärer (sidor) köper du dina "rockabilly kläder" på?Bara handlat från Sivletto än så länge, köpt en del på Tradera med annars är det vanliga affärer som jag köper mina kläder i som tex H&M eller Gina.

Någon favorit sida?
Sivletto ^^
Vilken är din drömbil? :)
Haha jag & bilar.. Nja hade väl velat byta ut min Franska skithög till en Volvo, men men..
 

9 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Ja det vill jag så jag kan bli modell för min egna butik :) vill ha både butik o café så det skulle passa as bra!

    Okej får kolla in där lite då! :)

    SvaraRadera
  3. Ja det vill jag så jag kan bli modell för min egna butik :) vill ha både butik o café så det skulle passa as bra!

    Okej får kolla in där lite då! :)

    SvaraRadera
  4. Roliga frågor :)

    sv; Haha okej :) jaa visst är dom :D skitsöta! Och så himla billiga!

    SvaraRadera
  5. Japp :) hehe jag har ingen aning hörru du!

    SvaraRadera
  6. rockabilly stilen är bra härlig. Kul att få läsa lite svar på frågor så här. =)

    SvaraRadera
  7. sv: Tack, älskar verkligen perfekta höstdagar.
    Ja färgen blev mörk på mig å, tycker det är riktigt svårt till att få till den perfekta röda hårfärgen. Hållt på i 1 ½ år och inte lyckts än.

    Ha en trevlig kväll=)

    SvaraRadera
  8. SV; Äh, massa tramserier bara ;D

    SvaraRadera
  9. Tack! Utställningen besöktes av 350 personer och jag sålde fem tavlor - så det kan man verkligen kalla lyckat=)

    SvaraRadera