måndag 22 oktober 2012

Måndag

Well idag är det måndag, min födelsedag & började dagen med att få en tid på vårdcentralen för det som jag skrev om i förra inlägget
Var rädd att jag inte skulle få någon tid idag, men som tur var hade en ringt återbud, så jag fick den tiden

Kollade bla blodtrycket som var lite för högt, tog blodprover, ekg test tror jag det heter för att kolla hjärtat och allt ser än så länge bra ut, ska bara reda ut varför jag har högt blodtryck
Trodde ju innan att p-pillrena gjort så blodtrycket blivit högt, men vet inte längre därav blodproverna
Men läkarn tyckte nog egentligen att jag skulle sluta med pillrena ändå, även fast jag äter mini piller nu som inte ska kunna höja blodtrycket. 
Vi får väl se vad ungdomsmotagningen säger, tänkte ringa dit imon och boka en tid. 

Ska tillbaka till vårdcentralen i slutet av nov igen iallafall, för att se vad proverna gav för resultat och kolla blodtrycket igen. Är de då fortfarande högt ska jag låna en apparat som jag ska ha på mig i ett dygn som ska läsa blodtrycket på mig då. 

Well well, grattis på födelsedagen på mig själv, starten blev ju änna bra haha!

7 kommentarer:

  1. trist att dagen fick en sådan början men grattis :)

    SvaraRadera
  2. Hoppas att dagen iallafall har haft något bra att bjuda på! Grattis igen :)

    SvaraRadera
  3. Hoppas det vänder snart, jobbigt att må kasst!

    Grattis på födelsedagen gumman! =D

    SvaraRadera
  4. Förhoppningsvis kan de iaf reda ut vad som är fel.

    Grattis på födelsedagen och hoppas att den blivit bättre sedan imorse!

    SvaraRadera
  5. sv; Eller hur! Den är från hepcat :)

    SvaraRadera
  6. Grattis i efterskott! Hoppas du hade en bra dag!!

    SvaraRadera
  7. Sv: Kul att du gör det! Tror inlägget kommer upp ikväll :D

    SvaraRadera