måndag 12 november 2012

Directions

Ohja, de har vart flera som frågat vilken hårfärg jag använt nu till mitt hår, och det är väl egentligen ingen hårfärg utan toning
Har ju som sagt haft ganska mörkt rött hår sen i somras, men när jag blekt slingor så har färgerna jag använt tidigare aldrig direkt fastnat i mitt hår

Nu har jag använt La Riché Directions (färgen Poppy Red) och blekt håret typ 3 gånger innan, hårbotten en gång och längderna 2 gånger :) 

Har köpt toningen hos CyberloxShop som ligger i eng, superbra sida och man får det man beställer efter 1-1,5 vecka!
Mycket billigare än tex Shock och de är mycket trevliga också, svarar snabbt på mail. 
Hitta till CyberlocShop's hemsida HÄR!

Så här ser burkarna ut, lite svårt att få en bra bild med ljuset osv, när burken är öppnad ser färgen rätt mörk ut, men det är den inte! ^__^ 

12 kommentarer:

  1. Hur bra sitter färgen och hur många burkar brukar det gå åt till ditt hår? :)

    SvaraRadera
  2. Nej det kan jag inte påstå att jag hade, dudå? <3

    SvaraRadera
  3. Sv: oki får se ifall jag kanske införskaffar det till våren sen då jag tänkte bli rödhårig igen :D

    SvaraRadera
  4. Hmm.. undra om man ska våga sig på att bli riktigt rödhårig är ju så sjuuukt snyggt!

    sv; hehe tackar, är så skönt när man väl får det gjort =)

    SvaraRadera
  5. Det märket är bra, har själv använt det vid olika sorters hårfärger. Tycker även om Manic Panics färger.

    Tack (:

    SvaraRadera
  6. jaaa absolut! gö inget :) tack :))

    SvaraRadera
  7. Ville bara skicka vidare ett tips jag fick av min frisör ang röd färg till håret.

    Jag hade samma problem. Det röda fastnade inte i mitt hår. Hon talade om för mig att det var för att mitt hår var så vansinnigt blekt. (Det förstör pigmenten i håret.) Tipset hon gav mig var att köpa den rödaste färgen jag kunde hitta, blanda ut innehållet i tuben med vatten till lagom konsistens och slänga det i håret och låta det torka. Efter det skulle jag sedan slänga i önskad röd färg som vanligt. Det funkade klockrent för mig!

    Kram!

    SvaraRadera
  8. Tycker jag du ska :)

    Allt bra så här på kvälls kvisten?

    SvaraRadera
  9. Vadå, hur mycket kostade färgen, inklusive frakt och sånt?

    Svar: Jag veeet, så lääckra!

    SvaraRadera
  10. Den toningen brukade jag färga mitt hår blått med när jag var 14, haha! :)

    SvaraRadera
  11. Den använde jag också när mitt hår var rött :) superbra, dock så tycker jag det är så jobbigt med toningar :/

    SvaraRadera